Rákblog

Naplószerűség

Naplószerűség

Évek óta a legszebb karácsony / Seit Jahren das schönste Weihnachtsfest

2021. december 26. - pomperyberlin

Konzultáltam Zsófival, majd megbeszéltem önmagammal, hogy amennyiben valóban nagy baj lenne, teszem azt, életveszély, akkor a kórház nyilván lépne. Ha nem teszik, akkor egyelőre nincs tragédia. Ettől határozottan felvidultam és visszanyertem töretlen optimizmusomat. Ennek eredménye 5 karácsonyi süti – az elvileg kötelező 10 helyett. (A bal alsó sarokban, az vásárolt „Stollen”, a többi saját termék. Nem, bejglit idén sem sütöttem. Nincs rá igény.

karacsonyfagyujtas_elott.jpg

A szenteste olyan ideálisra sikeredett, mint már évtizedek óta soha. Visszatért a gyerekkor varázsa – erről részletesebben itt.

24-én már délelőtt jött az apraja és nagyja, kellemesen teltek az előkészületek. A könyvtárszobában vártuk az Angyalt, aki pontosan ötkor csöngetett.

Véletlenül derült ki az ünnepi vacsoránál, hogy Zsófiék másnap nem reggel, hanem csak este utaznak a másik nagyszülőkhöz, így első ünnepen is nálunk ebédeltek. (Szerencse, hogy elég bárányfilét vettem 23-ikán, különben bajban lettem volna váratlan öt fővel.)

Délután meglátogatott minket szír barátunk egy órácskára. (Még mindig vár a felesége beutazási engedélyére – július óta. Most megmozdult valami, mert kértek tőle egy hosszú lista alapján lakbérszerződést, újabb munka- és fizetési igazolást, valamint írja le részletesen, hogyan ismerte meg a feleségét, közös fotókat, … stb.)

jo_etvagyat.jpg

Ma, második ünnepen fogorvos barátainkat hívtuk kávéra. Holnap pihenés, ill. d.u. a szomszédokhoz vagyunk hivatalosak egy tábortűzzel és forraltborral egybekötött kerti partira. Megvallom, ilyenben mínusz fokoknál még nem volt részem, de biztosan vidám lesz. Kedden hozzánk jönnek vacsoravendégek, … Egyelőre eddig látom át a közeljövőt.

Féltem, hogy a rengeteg sütés és kóstolás, majd szenteste óta folytonos evés után visszaszedem a nagy nehezen lefogyott kilóimat, de az ünnepek eddig olyan strapásnak bizonyultak, hogy ez nem történt meg. Milyen szerencsés vagyok! Egyáltalán, már egy hete csupa öröm az élet! Vagy csak rájöttem arra, hogy az idő véges?

egeszsegunkre.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------

Ich konsultierte Sophia und besprach dann mit mir selbst: Gäbe es ein wirklich großes Problem, sagen wir mal, Lebensgefahr, dann würde das Krankenhaus sicherlich tätig werden. Falls nicht, so gibt es vorerst keine Tragödie. Dieser Gedanke hat mich aufgemuntert und ich fand meinen ungebrochenen Optimismus wieder. Das Ergebnis war fünf Spezialitäten der ungarischen Weihnachtsbäckerei – statt der eigentlich obligatorischen zehn (unten links der gekaufte Stollen, der Rest ist eigene Produktion). Nein, ich habe dieses Jahr keine Beigel gebacken. Das Ergebnis meiner Umfrage in der Familie: Kein Bedarf.

karacsonyfagyujtas_elott_2.jpg

Der Heiligabend verlief so ideal, wie seit Jahrzehnten nicht mehr. Der Zauber der Kindheit ist zurück - mehr dazu in meiner Kurzgeschichte zum Weihnachtsfest.

Bereits am Vormittag des 24. kam die mittlere Altersgruppe mit dem Kleinen, und die Vorbereitungen waren gemütlich. Wir warteten im Bibliothekszimmer auf den Engel, der um fünf Uhr läutete.

ebikenek_is_izlik.jpg

Zufällig erfuhr ich beim Festessen, dass die Jugend nicht schon am nächsten Morgen, sondern erst am Abend zu den anderen Großeltern fährt, so dass sie am ersten Feiertag bei uns mittagessen können. Zum Glück hatte ich am 23. genügend Lammfilets gekauft, sonst hätte ich bei fünf Personen Schwierigkeiten gehabt).

Am Nachmittag besuchte uns unser syrischer Freund für eine Stunde. (Er wartet seit Juli auf die Einreiseerlaubnis seiner Frau. Jetzt hat sich etwas bewegt, denn er wurde aufgefordert,  Mietvertrag, eine neue Arbeits- und Gehaltsbescheinigung vorzulegen, sowie Angaben darüber, wie er seine Frau kennengelernt hat, Fotos von ihnen beiden zusammen, ...  – eine lange Liste.)

jano_kedvenc_tevekenysege.jpg

Heute, am zweiten Feiertag, kamen unsere Zahnarztfreunde zum Kaffee. Morgen sind wir bei den Nachbarn zu einem Gartenfest mit Lagerfeuer und Glühwein eingeladen.  Ich muss gestehen, dass ich so etwas noch nie bei Minusgraden gemacht habe, aber es wird bestimmt lustig. Am Dienstag kommen wieder Gäste zum Abendessen, ... Soweit sehe ich im Moment die nahe Zukunft.

sutemenyek.jpg

Ich hatte Angst, dass ich nach all dem Backen und Probieren und dann beim permanenten Essen seit Heiligabend die Pfunde, die ich mühsam verloren hatte, wieder zurückgewinnen würde, aber die Feiertage waren bisher so strapaziös, dass das nicht passiert ist.  Was für ein Glück ich doch habe! Tatsächlich ist das Leben seit einer Woche voller Freuden! Oder ist mir gerade aufgefallen, dass die Zeit endlich ist?

A bejegyzés trackback címe:

https://bionytalansag.blog.hu/api/trackback/id/tr916793486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása